четвъртък, 3 април 2014 г.

Каква кола щях да карам ако избирах само по реклами

Както обещах в поста за песните и рекламите време е да разкажа за това какво всъщност ни продават рекламите на коли конкретно (освен емоциите, любовта  и други чувства) :).
Моето лично мнение е, че рекламата ще се завърне към корените си в по-голяма или по-малка степен, а именно да бъде информативна за продукта, но това не е целта на поста.

В януарския брой на Auto Motor und Sport  бяха поместили вложка - календар на моделите, които от компаниите са обявили, че ще пуснат на пазара и кога (между другото една от най-полезните вложки, които съм виждала по принцип :)).Та тази вложка ме вдъхнови да се замисля ако можех да избирам само по реклами на модели коли - какво точно щях да карам.

За съжаление тази година нямах възможност да отида на авто салона в Женева, където да видя с очите си голяма част от премиерите, но и родните улици донякъде са достатъчни предвид, че бях заслепена от един прекрасно изглеждащ Mercedes CL в лявото огледало... едва две седмици след излизането му на пазара. Така че, ако мога да перифразирам една популярна поговорка: "Ако ние не идем в Жанева за колите, колите ще дойдат при нас" - и то по-бързо отколкото очакваме :).
Ето и скромната класация с малко пояснения как защо и т.н. Избрала съм само актуални модели, защото и аз си спомням за една чудесна реклама на SAAB от близкото минало, но към момента това няма никакво значение тъй като нова кола и да искаш няма от къде да вземеш ;)

Избрала съм някои от най-добрите попадения + коментари, разбира се :)

Първото жадувано място се падна на... Fiat.. Дам, никога не съм подозирала, че ще го кажа, но ако само гледах реклами и се чудех каква кола да избера - това щеше да е... Рекламата е свежа, емоционална и ... секси - точно каквото очакваме от италианците.. Иначе, който не се е возил във Фиат Регата-та на баща ми, наистина не може да си представи колко неща биха могли да тракат, тропат и почукват в една кола... Ех, че романтични времена бяха... Отдавна този екземпляр почива в мир в дълбините на Nadin, но стига приказки.. Италианците идват ;)


Второ място пак италианско (ОК - признавам, че е защото по принцип много харесвам Giulietta-та, но и рекламата ми допадна (както повечето, които съм подбрала).


Ето и какво са сътворили за Mito-то - също не е никак лошо ;)

На трето място слагам рекламата с кокошката на Mercedes, защото спечели доста споделяния в социалните мрежи и беше идейна -макар на мен лично да ми допада повече  посланието в тази тук, а най-вече отговорът на Jaguar ;)
Тъй като вече съм ви писала колко много харесвам Evoque- a, не ми се искаше да го включвам в класацията, макар рекламата много точно да изразява посланието на колата ;)


А за най-любознателните - по-надолу има няколко линка с коментари, ако имате свободно време да погледнете останалите рекламни издания на коли от 2014-та година :)

Със съжаления трябва да призная, че две марки (една, от които много много харесвам) са направили прилично скучни реклами... Mazda за Mazda 3 - една много американска реклама (гледайте я ще разберете защо я наричам така ;)) и още една порядъчно скучна ТВ продукция ;) Добре, че колите са читави....

Втора "малинка" за Mitsubishi и посланието New beauty in town - не мога да се сетя за нещо по-креативно и оригинално. Явно създателите на рекламата също :D

Малко скучновато по немски за марка (Opel), от която няма как да произлязат интересни коли, за това и са заложили на сигурно със застаряваща манекенка, но ако на тези години поне 50% от жените изглеждат така... Евала! Но пак интерпретацията на Opel ми допадна повече от тази на моделите Maserati. Не мога да кажа същото обаче за колата ;)

И тъй като си говорим за реклами и коли се зачудих, ако една марка ти покаже, че колата ти, ще има багажник голям, колкото легена в банята ти - дали ще си купиш колата? Трябва да попитам Citroen за мнение :) Но пък имат и свежи моменти в рекламата :)

Приключвам със скучните неща като казвам, че от Peugeot също не ни предлагат някаква супер емоция , от Renault също, за това ви черпя с една спряна от излъчване реклама :)

И за да не свършва този пост така критично ето и какво ме изненада много приятно :)
GM - чудесни реклами на Cadillac - една за американския гараж и друга за кроткото равновесие в природата :).

Skoda ни представя един супер забавен уикенд, а при BMW емоцията прелива във въздуха.

Bentley си остава класика в жанра, но заигравката с червеният цвят е супер идейна.

Имахме и чудесен отговор от Ford на рекламата на Cadillac :) (липсват ми войните между марките - мисля, че от войните губят само тези, които не участват :).

И да изброим и останалите участници на рекламния пазар за първото тримесечие на 2014-та :)
Honda и чудесния ден с тази кола (със сигурност е така); Hyundai и малките приключения в живота ; Nissan уж в стил Бързи и Яростни, ама повече им се е получило Такси в Ню Йорк :); Забавно по завоите със Seat - съмнявам се ;)...

Не на последно място - като майка на две деца - нямаше как да не се разтопя от посланието на Subaru за това как детето ти израства на задната седалка на колата (между другото това е единствената марка, включена в поста, която няма представяне на кола за началото на 2014-та но съм фен на японците и това е моят блог - та - включени са :)))

И на финала (по азбучен ред) - нещо забавно от Тоyota - вероятно това са всички тестове, които провеждат предвид, че непрекъснато изтеглят коли от пазара, защото тръгват сами, не спират и други дефекти :).

И вместо послесловза всички, които кликнаха на многото линкове или просто скролнаха надолу да видя кога (аджеба) ще свърши този материал :) - ви подарявам една вдъхновяваща реклама на Red Bull, защото (колкото и да не съм фен на енергийните напитки) - марката успя да ни накара да повярваме, че ни дава криле, подкрепяйки всички екстремни форми на живот на земята :)




6 коментара:

  1. Супер написано!!! Искрено се смях на отговора на Jaguar :)))))))) Запали ме по всички коли, ся не знам, ако ми паднат пари от някъде, коя да си купя???

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много креативни са рекламите да :))))), но истината е в тест драйва - никой няма да откаже на жена, на която са й паднали пари от някъде :)))))))

      Изтриване
  2. Mnogo svejarsko!!! No az sum nepokolebima - Kakvato i reklama da gledam, vinagi bih karala Infiniti FX35

    ОтговорИзтриване
  3. И аз е готина, макар и не толкова оригинална: https://www.youtube.com/watch?v=VWgv28WRt6o

    ОтговорИзтриване