сряда, 11 декември 2013 г.

Без проблеми на пътя!

Напоследък мисля все повече защо навигациите се рекламират и представят толкова много на мъжката аудитория – след като идеалните клиенти (тези, които истински се нуждаят от тази джаджа) са всъщност жените!

Да, знам, че веднага ще се появят прекрасни умни жени, които ще обяснят как чудесно се ориентират по карта, не се губят и нямат никакъв проблем с намирането на целта на пътя, но аз и голяма част от приятелките ми и познатите ми сме изпадали в следната ситуация:
Нервно звънене на любимия. Той затваря. Отново нервно звънене. Накрая отсрещната страна се предава и вдига телефона със следната реплика:
-         -  В среща съм, не мога да говоря! – той.
-          - Съжалявам, но се изгубих, виждам една голяма бяла къща с ограда и трябва да стигна до онова заведение в центъра, където бяхме на рождения ден на Данчето преди две години.. спомняш ли си? – тя.
-          - Не! Къде си? – той.
-          - Как не? Мъжът й се напи, а ти забрави подаръка в офиса! Първо се скарахме, защото винаги забравяш за моите приятели, но после ни мина! Тортата беше много красива! – тя.
-          - Казах ти, че съм в среща – кажи къде си? – той.
-          - Не знам къде съм – виждам една бяла къща с ограда на едно Т-образно кръстовище и всички улици са еднопосочни – тя.

В крайна сметка нещата се развиват добре с малко излишни нерви J

Истината е, че аз се почувствах истински сигурен шофьор, след като се сдобих с навигация. Първата получих преди няколко години (6 по-точно) – един стар модел на  Prestigio, но от скоро имам съвсем нов модел Prestigio 5700HD.  Опитах по време на едно пътуване в Истанбул и Garmin, но не знам дали заради това, че интерфейсът ми беше непознат или заради безумното шофиране в Турция – не можах да свикна с него…

Много хора смятат, че навигацията е подходяща за пътуване из непознат град или извън града, но аз въобще не съм съгласна с това. Идеална джаджа е дори за центъра на София, където всички малки улички са или еднопосочни или свършват в нищото (т.е. задънени са). Джипиесът на мен ми дава възможност да стигам на правилната уличка без да се чудя коя къде излиза,  гласовата команда ми казва къде да завия наляво, къде на дясно. Предупреждава ме за позволената скорост на всеки път съвсем дискретно, без да пречи. И ако пропуснеш да завиеш някъде – преизчислява маршрута на секундата J.

Има няколко начина да настроиш маршрута – най-лесен (това, което аз ползвам), защото ме води по главните улици; най-кратък – не препоръчвам въобще, защото, за да  спести 150 метра – ще ви прекара през някакви малки труднопроходими улички, за които дори не сте подозирали, че съществуват преди това. Поддържа и един много удобен режим – изключване на черните пътища от маршрута, за всички, които внимават как си карат колата и от къде минават с нея. Друго удобство е предупреждението за платени пътища по маршрута (може да се избегнат при желание). В България все още няма такси за магистралите и още по-малко има скоростни пътища, но ако отскачате често до Гърция – това е доста полезно инфо.
Полезна информация са и така наречените POI (интересни точки по маршрута), по тях се ориентирам къде наблизо има бензиностанция (само в България са така на често). При тези POI удобно е, че може да задам като дестинация директно Троянския манастир, например), без да се чудя за негов точен адрес J

Трябва да отбележа и, че освен навигация – поддържа и мултимедия – честно казано това ми се струва напълно излишно и за толкова години експлоатация – не съм го ползвала и веднъж – но все пак има го J.

И за всички, които се притесняват, че джи пи ес-ът ще разсейва докато шофират – това не трябва да ви безпокои. Може да избирате между мъжки и женски глас. Аз лично ползвам мъжкия (който ми се представи като Камен), но пък специалисти твърдят, че Анелия (женският му еквивалент)  се „чува“ по-добре, защото на подсъзнателно ниво човекът бил чувал и асимилирал по-добре женските гласове.

Не на последно по важност място е компактният му размер, поставен в калъфче, лесно се слага в дамската чанта без да се надраска екрана. Може и да си мислите, че това е ненужно след като спокойно може да си го държите в жабката на колата, но после помислете пак дали заради това искате да ви разбият колата и го вземете със себе си. Да не забравяме къде живеем (казвам го със съжаление).

За мен голямо удобство е и фактът, че навигацията изчислява колко време ще отнеме достигането на крайната цел. Така преди среща знам, че ми трябват 15 минути или за колко време ще стигна от София до малкото курортче в Гърция за уикенда. Не знам дали за повечето хора това би било полезна информация, но за майки с деца като мен е чудесен вариант, защото си правя сметката колко пъти ще се наложи да спираме за храненето на децата или просто, защото пътуването ще им дойде в повече.

Това е от мен – навигацията освобождава истински жените в шофирането и покоряването на маршрута Люлин 5 - Надежда бул. Илиянци не трябва да ви притеснява!



Няма коментари:

Публикуване на коментар