неделя, 11 май 2014 г.

Цена от 19 хиляди лева – какво всъщност значи това?

Автомобилните представители обичат външната реклама определено и докато в София трафикът е тотален ад (и така ще бъде  до септември - дано само септември не стане ноември) докато си седя в задръстванията установих колко много билборда, рекламиращи коли опасват пътните артерии; на голяма част от тях има кола с много съблазнителна цена и за това реших да се поровя какво получаваме за тази цена.



Така, че в статията по-надолу съм направила кратко изследване (то трябваше да се получи за средния клас ама направо си стана компакт, че класовете за много марки са супер размита територия…. Само Шевролет имат цели 12 модела на страницата си в момента!) какво дават отделните марки като оборудване в така наречения базов автомобил; и тъй като това е моят блог, с изследването вървят и моите коментари J. Подреждам ги по реда, в който се сетя за тях J

Да видим какво ни предлага моята така любима ЖулиетаAlfa Romeo Giulietta 1,6 дизел с цели 120 коне под капака J и 6-степенна механична скоростна кутия. Вече никой не нарича базовите модели базови, та така и от Алфа са го нарекли Progression J.Цената с ДДС е точно 40 600 лв. и какво ще има в колата срещу тях в брошурата на Ауто Италия, а за какво всъщност трябва да платим допълнително е много по-интересно J. Например опция срещу 470 лв. са ЕЛЕКТРОУПРВАЛЯЕМИ ЗАДНИ СТЪКЛА – с други думи отзад има по една манивелка, която си върти, за да свалиш или вдигнеш стъклотоJ. Трябва обаче да призная, че базовото оборудване на Алфа-та не е никак лошо, макар да не мога да си представя, че някой ще си купи нова кола и няма доплати за климатроник ( 770 лв.) и адаптивни биоксенонови фарове (1680 лв.) J

Как стоят нещата при Mazda 3, която ни информира, че цените започват от 30 980 лв. Да видим какво можем да си купим за тези пари – 1.5 бензинов двигател и кръгло 100 кончета и механична скоростна кутия. Най-ниският клас тук явно е наситен с емоции (вероятно не много позитивни) EMOTION ни предлага ел. стъкла включени в цената, приятна изненада е и мулти волана (демек сменяш радиото и песните на дисковете директно от волана); а ето и какво ще ни липсва ако платим само рекламираната цифра (за съжаление Mazda не за публикували отделни цени на екстрите, за това ще си гадаем колко биха ни стрували в допълнение) -  Климатроник J, интересно, че ЖАБКАТА (едно много полезно изобретение) е налична едва в следващия клас на оборудване, а за следващия клас – ще трябва да доплатите едва 5 хиляди лева над цената от билборда J.


Да погледнем какво е положението при колата-мечта на всеки влюбен в  достъпното немско качество и мой много ама много „любим“ автомобил J - Opel и по-подробно Opel Astra Седан J, който се рекламира за 25 500 лв. Честно казано избодох си очите в брошурата на Opel и не открих нищо за тия пари – най-евтиното, което в тази красиво подредена таблица се намира е 1.4 двигател със 100 конски сили  5 степенна механична скоростна кутия за 27 195 лв. и за това ще видя какво си купуваме и какво не с тая кола. Не знам какво дават за 25 хиляди, може би липсва някаква част, не много важна – задни седалки/врати и т.н. За да ти сложат емблема „ecoFLEX” доплащаш 20 лв. – REALLY?! Задните ел. стъкла дори не са опция – щеш не щеш ще въртиш манивелката J. Климатроникът струва 745 лв.


И като казахме за Опел, да кажем и за Шевролет J. Имат супер много модели, необяснимо защо, спирам се на Aveo-то J с 4 врати и стартова цена 22 433 лв. – как са го изчислили – не знам J, но предлагат никак ама никак не лоша оферта тези хора (за всички любители на корейското изкуство)!

Само искам да отбележа, че според таблицата 70-те кончета на АВЕО-то са му достатъчни да вдигне 162!!! км/ч. Не знам от къде са намерили това нанадолнище и този попътен вятър хората, написали това, но бих се радвала да ми го покажат J.

При Audi нещата отиват нагоре нагоре и стартираме офертите за 1,6 TDI от 45 867 лв., но честно казано таблицата им е безумна за четене, а и изречението, преведено очевидно дословно може да ти докаже, че няма смисъл да си правиш сметката без дилъра тъй като всичко посочено зависи от независещи от теб обстоятелства. Цитирам: „Всички посочени цени са необвързващо препоръчителни, некартелни ориентировъчни цени, включващи 20 % ДДС и транспортни разходи. Всички бонуси или рабати са необвързващо препоръчителни, некартелни и ориентировъчни отстъпки с включен ДДС, приспаднати от необвързващо препоръчителна, некартелна цена по ценова листа“. Край на цитата!

Информация за BMW няма! Сайтовете и официалния и този на дилъра препоръчвам само в случай на остра нужда да си изгубите времето и в крайна сметка да неоткриете никъде ценова листа с екстри… само за най-търпеливите, които изтеглят де що има приложение, за да достигнат до някакъв конфигуратор, може и да видят заветните цени! Аз нямах този шанс, за това някой ден ще си взема брошура за техния модел от МОЛ-а; или пък не J.

Ако, обаче, си решил да се радваш на новото Polo – то бъди готов да доплатиш за лампа за четене отпред и отзад J - все пак културата си е скъпо удоволствие :D.

Аз не съм фен, но пък всички около мен са – ето я и Skoda Fabia J. Тъй като хора от моето семейство, да не ги посочвам поименно, от време на време ми правят намеци за чудесната шкодичка, се чувствам длъжна да отбележа, че колкото пъти се кача във Фабиа-та – толкова пъти съм си казвала – каква евтина кола отвътре; просто цялостно ми е такова усещането, но не ангажирам никой с мнение J. Трябва да призная, че Шкодата предлага цели ОСЕМ нива на оборудване, като в първите две собствениците се радват на калобрани и оборотомер J. Климатикът се появява чак в третото ниво, а джобовете в корите на вратите са за амбициозните J.

Парле ву франсе/ Вулеву куше / омпле дьо фромаж или с други думи, ето и ги и френските возила - Пежо, Рено, Ситроен J.

В ценовата листа на Авто Мотор Корпорация (които хора, лишени от чувство за такт, но надарени със сарказъм, наричат Автомонтьор Корпорация J) Ситроен С3 дизеловият двигател със стадо от 70 коня в най-ниското ниво на оборудване Attraction струва 24 033 лв., впечатление прави, че има борд компютър, но няма резервна гума, а само комплект за поправка… не, че мога да си сменя сама спуканата гума ако имам резервна… но да го отбележа ;). За климатик се доплаща 1574 български лева. С ддс.  Но като цяло никак не лошо базово оборудване J.

Renault Megane – много приятна изненада за базовото оборудване (Authentique), има си даже и климатик, а цитираната цена е 27 990 лв. минимум J
Peugeot в момента рекламират цена 20 840 лв. за 208 VTi  и не лошо оборудване – двузонов климатик, мулти волан и други приятни изненади. Бравос!


И така – изводът… ИЗВОД НЯМА! Време е сами да вземете решение за това какво всъщност искате да си купите (решение, което вероятно ще направите на база колко пари имате – все пак между 40+ хилки за Жулиетата и 20+ за Пежото си има една солидна дупка от кинЧи за запълване), защото както са казали нашите умни баби и дядовци  - да бе добре екстрите видяло – не би без климатик стояло J!

Няма коментари:

Публикуване на коментар