петък, 31 юли 2015 г.

ТОП 5 на колите, които много ми се иска да притежавам



Номер 1 – Ferrari Italia



Първо и основно – това е една изключително красива кола. Видях я „на живо“ съвсем скоро след премиерата й и буквално ми спря дъха. Не знам дали защото това се случи докато бях на почивка в Италия и комбинацията между толкова много красота ме заслепи, но това е истинско произведение на изкуството.

Скромните й характеристики са: 8 цилиндров двигател и 562 к.с., които се овладяват от 7 скоростна кутия :), които би трябвало да стигнат от 0-100 км./ час за 3 секунди, а при пълна мощност да достигнеш до 325 км./ час. И всичко това при разход от 13 л./ 100 км. Честно – не знам как го мерят тоя разход….

Към момента колата може да бъде закупена за 243,090 американски долара (разбира се, стартова цена). Жалко, че тази валута толкова поскъпна напоследък :).

Номер 2 – McLaren P1



Ако има някоя кола която да крещи – СЕКС! СЕКС СЕКС! – това е точно тази. Колкото повече я гледам, колкото повече я слушам (в продуктовите видеа) – толкова повече си мисля, че този див звяр не може да се опитоми.

Цената й е УМОПОМРАЧИТЕЛНИТЕ 1 150 000 долара и за разлика от останалите изброени коли в тази статия – НЕ СЕ ПРЕДЛАГА НА ЛИЗИНГ. Макар, че сега като се замисля – какво от това, че Italia-та се предлага, като месечната й вноска е равна на годишният ми доход! Пфууу…

За любителите на цифрите – 3,8 литров 8 цилиндров двигател, който впряга точно 727 кончета. От 0-100 – 2,7 секунди, максимална скорост 350 км./час.

Единствено ме притеснява, че е широка 2,144 mm… т.е. за малко няма да влезе в гаража :(. Нищо – ще търсим друга :).

Номер 3 – Nissan GT-R 2015



Трябва да призная, че по принцип не съм никак впечатлена от външния вид на тази колица, но много ми се иска да я карам, защото не си обяснявам как нещо толкова евтино може да има такива характеристики :). Та ето я в списъка :)))

Премиум цената й е 108 500 долара, а „скромните“ характеристики на зверчето: 6 цилиндров двигател, който според производителите трябва да гори 14/100 в града :) ХА-ХА.

От 0 до 100 км./час за 3,9 секудни и максимална скорост от 315 км. /час.

Не е лошо :)

Номер 4 – Corvette Stingray



Сега ще трябва да си признaя с голяма неохота, че по принцип много харесвам Corvette. Но тъй като много харесвах и Top Gear с Джереми Кларксън – започнах дори да изпитвам малко срам от това си харесване, защото знаете какво се случва в това предаване – Американците не могат да правят коли…. Последвано от американците не могат да правят коли, които завиват…

И така за дълго време аз сподавях моята любов към Корвета… Но днес оковите падат и си признавам публично!

Цифрите на кратко: Стартова цена 56 895 щатски долара. Харчи по книжка 12,2/100 км. 6,2 литров 8 цилиндров двигател, който ускорява от 0 до 100 за дългите, в сравнение с останалите ми фаворити, 4 секунди :). Топ скорост – 315 км./час

И на последния (но не по заслуги, а на случаен принцип) номер 5 – Audi R8



Повечето ми приятели знаят за удивителните чувства, които изпитах, когато ме „повозиха“ в едно Audi RS6 със скромните 750 кончета. И всичко, което можех да кажа час след това беше някакво междуметие от рода на УАУ!

Честно – тази кола ми откъсна главата! За това и не мога да си представя колко вълнуващо ще бъде в R8-цата :)

Стартова цена – 115 900 долара и най-накрая едно малко по-реално изчисление на горивото – 12,9 л./100 км. Само да отбележа, че собственикът на RS6-цата сподели, че ако успее при по-спортно (скоростно) каране да направи разход само 30 е направо щастлив :).

Двигателят е V10 5,2 литра, който изстрелва колата от 0 до 100 км./час за дългите 3,5 секунди. А топ скоростта му е 317 км./час, които се достигат 550 расови немски жребци. Да, биха могли да постигнат и по-добри резултати, но да не забравяме комфорта, които предоставят Audi. Този комфорт го няма в останалите ми предложения :)

Е, това е моят wish list. Знам, че има много екзотични и прекрасни, и по-бързи коли на пазара – но за тях може би си мечтаете вие. Аз ще си остана с тези скромни желания :)



1 коментар: