Семейният човек е друга категория човек, защото е най-желан
от (почти) всички маркетинг хед хънтъри J.
Да, лесно е да продадеш нещо на мъж, чието дете се тръшка за даденото нещо в
магазина; и лесно е да продадеш нещо на мъж, чиято жена е казала недвусмислено,
че го иска това и от него зависи семейната хармония у дома.
За това и категорията семеен автомобил е изключително важен
сегмент за производителите на коли.
Като човек придвижващ се с две малки деца (което означава много,
ама наистина много! багаж) + куче бях готова да стартирам подписка за промяна
на категорията семейна кола, защото според мен автомобилите, които биха могли достойно
да натоварят целия катун, в който се превръщаше семейството ми щом тръгнем
нанякъде, са в класата на Toyota Hilux и Volkswagen Amarok (илюстрация на размерите им в снимката по-долу) J.
За хората (като мен), които обичат да пътуват често – комфортът в колата е изключително важен –
за това, и когато имах шанса да разгледам
най-новите представители на V класата на Мерцедес се впечатлих много от глезотийките вътре и
как изглежда колата като цяло.
На практика в този клас Мерцедес представи коли, които нямат
конкуренция (с изключение на Volkswagen
Multi Van, но разликата в класата е очебийна). Изключително стилен автомобил, даващ
не само комфорт, но и усещане за
лукс - няма нужда да правиш компромис,
заради факта, че пътуваш с деца (или по-голяма компания).
Нямаше възможност за тест драйв, но консултантът (и
техническите характеристики) обещават колата да достига 200 и много лека
управление при разход около 6 л./100. Дано да е така J.
В интериора освен чудесната кожа на седалките, удобните
маси, които се прибират изцяло при необходимост, добро решение е управлението
на климатроника от задните седалки (може и централно, разбира се) – все пак
хората седящи на тях най-добре преценяват температурата си J.
Удобно управление през голям екран и и тъч контролер дава
усещане за наистина хай-тек атмосфера. Лично на мен управлението му ми се стори
по-сложно, отколкото е необходимо, но може да е въпрос на навик.
Какво друго ме впечатли? – Багажникът! Врата се вдига сама,
което всъщност дава шанс и на жените, които нямат опит като кранистки да могат
да отворят вратата на толкова ГОЛЯМ автомобил ;). Също така, ако не сте като
мен – винаги с много торби и багажи J,
може да ползвате само горното отделение на багажника (разделен е през средата
на две с цел повече функционалност), може да отворите само половината врата на
багажника (не знам защо това ми заприлича на вратата в апартамента на Джоуи и
Чандлър в Приятели, но всъщност е гениално J).
И не последно място, аз лично имам голям страх от високи
коли. Този страх се породи след пътуване в нещо, което e по-скоро анти кола,
спечелило си уважаваното име баничарка, а иначе казано - Ситроен Берлинго. По време на пътуването страничен вятър
съчетан с разминаване с тир костваше безумно отлепяне на гумите и накланяне на
червената кутийка. При всички скорости, с които съм карала, наводнения и
аквапланинг, остри завои, пияни шофьори, залюхани каки, нагли гастарбайтери,
пътуващи за Турция задължително в лявата лента на стада, изпреварващи цистерни,
рейсинг между тирове и други странни ситуации на пътя – това отлепване на
гумите точно е оставило изумителен страх у мен до толкова, че по-скоро бих си
мъкнала шкафа от ИКЕА на гръб по целия път София –Ботевград, отколкото да се
подложа пак на возенето в Берлингото… Но да не се отплесвам - V класата на Мерцедес има
специална система на „заключване“, която блокира странично колелата при вятър –
така, че ако случайно някой друг изпитва този мой странен страх – споко! Явно
германците (за разлика от французите) са успели да забележат, че са конструирали
една висока кола J.
Само за информация – цената на описания и наличен модел в
България (вече обаче продаден) е 77 000 евро. Това е без включена вече
задължителната отстъпка, която всички свикнаха да изискват, купувайки нова кола
J. Вероятно си е калкулирана
в цената J
Няма коментари:
Публикуване на коментар